24 Ocak 2015 Cumartesi

OKUMA ŞENLİĞİ KIŞ 2014 - 1.AY



Etkinliği anlattığım yazım için buraya tık lütfen...

Eve döndük ve hem listemi hemde okuduklarımı 1.ay raporu olarak sizlerle paylaşıyorum... 

Yeşil tonla yazılanlar kesin karar verdiklerimi, siyah tonla yazılanlar aralarından karar vereceklerimi, mavi tonla yazılanlar tavsiyelerimi, mor tonla yazılanlar tavsiye beklediklerimi ve kırmızı tonla yazılanlar da bitirdiklerimi simgelemektedir.

1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi'nden bir kitap. 
Yavaş Ebeveynlik / Dr.Pınar Mermer / Altın Kitaplar Yayınevi / 200 sayfa (BİTTİ)


2. Kategori (10 puan): Bir çizgi roman veya foto roman.
Pek sevmediğim kategori olduğu için tavsiyelerinizi bekliyorum.


3. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.

Golem ve Cin / Helene Wecker (Satın alınacak)

Kitap Ağacı'nın Ocak ayı kitabı... Kitap ağacı web sitesi için buraya tık...  

4. Kategori (10 puan): Adında bir akrabalık ilişkisi geçen bir kitap.
Abim Deniz / Can Dündar / Can Yayınevi / 479 sayfa (BİTTİ)


5. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.
Üstü Kalsın / Cemal Süreyya / Yapı Kredi Yayınevi / 118 sayfa (BİTTİ)


6. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
Dönüşüm / Franz Kafka / Can Yayınevi / 102 sayfa (BİTTİ)

7. Kategori (10 puan): Tarihi kurgu türünde bir roman.
Karar veremediklerim;
Budala / Dostoyevski 
İki Ateş Arasında / Monica McCarty
Nar Ağacı / Nazan Bekiroğlu

8. Kategori (10 puan): İsminde kış mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların karda kışta geçtiği bir kitap.

Kar Tanelerinin Bir Bildiği Var - Debbie Macommer (Yılbaşı Hediyesi geldi)

9. Kategori (10 puan): Bir yazarın tavsiye ettiği bir kitap.
Narsistle Ateşkes / Wendy Behary (Satın alınacak)
Dr.Pınar Mermer'in önerisi. Instagramdaki hesabında önermiş. Lütfen buraya tık... 

10. Kategori (10 puan): Yayınlanmış tek bir romanı olan bir yazarın "o" romanı.
Ömrümden Uzun İdeallerim Var! / Suna Kıraç / Suna ve İnan Kıraç Vakfı Yayınevi / 326 sayfa

Kesinlikle Işıl Şenol'un "Asma Pansiyon" kitabını tavsiye ediyorum. Geçen sene okuyup bayıldığım kitap. Bloğumdaki kitap özeti için buraya tık...

11. Kategori (10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.
Milena'ya Mektuplar / Franz Kafka / Can Yayınevi / sayfa (Şu an kardeşim okuyor).
Kitap Ağacı'nın Aralık ayı kitabı olan "Milena'ya Mektuplar"a henüz başlayamamıştım...

12. Kategori (10 puan): İlkokulu bitirdiğiniz yıl ilk baskısını yapmış bir kitap.
1980 doğumluyum ama hangi kitap ne zaman basılmış bilemedim. Nasıl bulacağım hakkında tavsiyelerinizi bekliyorum.

13. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap. 
Her zaman kitaplar filmlerden daha iyi olur ama bayılıyorum bunu yapmaya; önce kitabı okuyup hemen ardından da filmini izlemeye... Bilemedim tavsiyelerinizi bekliyorum.

TAVSİYE 1: 21. kategoride daha ayrıntılı anlatacağım "Uçurtma Avcısı"nı tek geçerim...
TAVSİYE 2: Üniversitede okuduğum ve Scarlet O'Hara'ya bayıldığım "Rüzgar Gibi Geçti" de muhteşemdir. Kitap yazarın tek kitabı olarak 10.kategoriye ve Pulitzer ödüllü olması sebebiyle de 20.kategoriye de uymaktadır. 

14. Kategori (10 puan): 20. yüzyılda Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazardan bir kitap.

Çanlar Kimin İçin Çalıyor / Ernest Hemingway / Bilgi Yayınevi / 403 sayfa

15. Kategori (10 puan):Goodreads'in "Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap" listesinden bir kitap.

Küçük Prens / Antoine De Saint Exupery / Mavi Bulut Yayınevi / 95 sayfa

16. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.

Gizli Anların Yolcusu / Ayşe Kulin / Everest Yayınevi / 427 sayfa

17. Kategori (10 puan): Size veya aynı evde yaşadığınız kişilere ait olmayan bir kitap.

Ladesçi / Üstün Dökmen / Remzi Yayınevi / 207 sayfa (Hazır gelmişken kardeşimin kitaplığından...) (BİTTİ)

18. Kategori (Her kitap 10 puan, 2 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 40 puan)Bir Türk, bir yabancı yazardan birer öykü kitabı.

Türk: Kamyon / Sabahattin Ali / Yapı Kredi Yayınevi / 129 sayfa (BİTTİ)
Yabancı: Satranç / Stefan Zweig / Can Yayınları / 71 sayfa (BİTTİ)

19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Türk Kadın: Nereye Gidersem Gökyüzü Benimdir / Şafak Pavey / Kırmızı Yayınevi / 189 sayfa (BİTTİ)
Türk Erkek: İstanbul Hatırası / Ahmet Ümit / Everest Yayınevi / 565 sayfa (BİTTİ) 
Yabancı Erkek: Tanrılar Okulu / Stefano E. D'Anna / / 443 sayfa (BİTTİ)  
Yabancı Kadın: Çocukların Uyku Problemlerine Dair Çözümler / Elizabeth Panthley /  Yakamoz Yayınları / 284 sayfa (BİTTİ) 

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplam 70 puan): Pulitzer veya Man Booker veya Goncourt veya Nebula veya Hugo ödülü kazanmış veya bu ödüller için finalist olmuş üç kitap.  
Bu kategori de araştırma gerektiriyor. Tabii ki de tavsiyelerinizi bekliyorum...

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Dünya edebiyatından dört kitap. Kitapların biri Latin Amerika, biri Afrika, biri Asya ve biri Avrupa edebiyatından olmalı. Türk edebiyatı kapsam dışı.
Latin Amerika: Yüzyıllık Yalnızlık / Gabriel Garcia Marquez / Can Yayınevi / 461 sayfa

Afrika: Bu kategoriye de karar veremedim, tavsiyelerinizi bekliyorum...

Asya: Bu kategoriye de karar veremedim, tavsiyelerinizi bekliyorum...
Kesinlikle Khaled Hosseini okumalısınız. İlk kitabı "Uçurtma Avcısı"dan çok etkilenmiştim ve bloğumdaki kitap özeti için buraya tık... Kitabı okuduktan sonra, çok sevdiğim üzere hemen ardından filmini de izlemiştim. İkinci kitabı "Bin Muhteşem Güneş"i de çok beğenmiştim ve bloğumdaki kitap özeti için buraya tık... Üçüncü kitabı "Ve Dağlar Yankılandı"yı da okudum fakat kitap özetini yazamadım henüz... 

Avrupa: Karar veremediklerim;
İlyada / Homeros
Ecce Homo / Nietzsche 

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 70 puan): Türk bir yazardan bir üçleme veya aynı seriye ait üç kitap.
Turgut Özakman'ın Türkiye serisi: 1. "Diriliş", 2. "Şu Çılgın Türkler", 3. "Cumhuriyet Türk Mucizesi", 4. "Cumhuriyet Türk Mucizesi (İkinci kitap).  

TAVSİYE 1: Yaşar Kemal'in "Bir Ada Hikayesi" serisinin ilk 3 kitabını okuyabilmiştim ve çok beğenmiştim. Üniversiteyi bitirdikten sonra, iş arama sürecimde okuduğum için fazla zevk alamadan okumuştum, tekrar okumak istiyorum. Serinin Kitapları; "Bir Ada Hikayesi 1 / Fırat Suyu Kan Akıyor Baksana", "Bir Ada Hikayesi 2 / Karıncanın Su İçtiği", "Bir Ada Hikayesi 3 / Tanyeri Horozları", "Bir Ada Hikayesi 4 / Çıplak Deniz Çıplak Ada" (Okumadım henüz).  

TAVSİYE 2: Sinan Yağmur'un "Aşkın Gözyaşları" serisini çok beğenmiştim. Her zamanki gibi zaman sorunumdan dolayı kitap özeti kağıt notlarda kaldı, bloğumda yazamadım henüz... Serinin Kitapları; "Aşkın Gözyaşları 1 / Tebrizili Şems", "Aşkın Gözyaşları 2 / Hz.Mevlana", "Aşkın Gözyaşları 3 / Kimya Hatun", "Aşkın Gözyaşları 4 / Hamuş-Ölümü Öpen Derviş".

Sizlerden kitap kategorileri ve kitapları kontrol etmenizi, uygun olmayan varsa tarafıma bildirmenizi rica ederim. 

Şimdilik elimdekilerden okumaya başlayacağım ve tavsiyelerinize göre de diğer kategorileri güncelleyeceğim...

Keyifli okumalar...

Ocak sonu puanlamam:

Okunan kitaplar; 11*10=110 puan

18.kategori; +20 puan

19.kategori; +30 puan

Okunan sayfa; 2787 sayfa=27 puan

Toplam=110+20+30+27=187 puan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder