18 Aralık 2014 Perşembe

PERA MÜZESİ (29.11.2014)

Blog araştırmalarımda İstanbul'da çocukla gezilecekler listemde bulunan diğer bir müzede Pera Müzesi'ydi. Vehbi Koç'un kızı Suna Kıraç ve eşine ait bir müze burası da. "Masal Kitabım" çocuk etkinliği de kuzucuğun en çok eğlendiği etkinlik oldu. 

Web Adresi: www.peramuzesi.org.tr

Ziyaret Saatleri: Salı - Cumartesi 10:00 - 19:00
                          Pazar 12:00 - 18:00

                          Uzun Cuma 18:00 - 22:00 arası ücretsiz

                          Müze Pazartesi günleri kapalıdır.

Giriş Ücretleri: Giriş: Yetişkin: 15 TL
                                 Öğrenci: 8 TL                       
                                      
Nerede? Meşrutiyet Cad. No:5 34443 Tepebaşı Beyoğlu
Telefon: 0 212 334 99 00

Nasıl Gidilir? Bize yakın olduğu için taksiyle gittik.

İlk önce binanın güzelliğine bayıldım... İçeride de güleryüzlü çalışanlarına bayıldım...


Müze 5 katlı... 1. ve 2. katlar süresiz sergiler olmasına rağmen 3., 4. ve 5. katlardaki sergiler süreli ve değişen sergiler... 


Kuzucuğu zemin kattaki etkinlik salonuna bıraktıktan sonra 3., 4. ve 5. katlardaki polonyalı sanatçıların oryantalist eserleri sergileniyordu. 

Tanıtım Broşürü;



Sergi Salonu;



Malesef fotoğraf çekmek yasak olduğu için fazla çekemedim... 2.kattaki Kıraç ailesine ait süresiz tablo sergisini gezdim. Özel olarak Osman Hamdi Bey bölümü ve muhteşem "Kaplumbağa Terbiyecisi" tablosunu görebildim... 


1.kattaki Kıraç ailesine ait süresiz "Kahve Molası" ve "Ölçü Aletleri" sergilerini de gezdim.






Sergi gezim bitmesine rağmen kuzucuğun atölye çalışmasının bitmesini beklerken, hediyelik eşya bölümünden alışverişimi yaptım; Suna Kıraç'ın hayatını anlatan kitabı, İstanbul boğazı 3 boyutlu magnet, kaplumbağa terbiyecisi ayna, kuzucuğa parmak boyası ve fırça seti; 


Ne zamandır almak istediğim kitap önüme gelmişti;


Pera Müzesi'nin muhteşem Pera Cafe'sinde de kahvemi içtim... Etrafı incelemekten fotoğraf çekmemişim yine... Broşürleri incelerken aşağıdaki söze bayıldım;
"Bu fincanı siz İstanbul'a gönderiniz; orada her şeye bir kulp takarlar."
Keçecizade İzzet Molla 

  
Kuzucuk ve eğitim bölümü; 





Öğretmenleri eşliğinde sergiyi gezmişler;




Sonrasında da gördükleri ve hayal ettikleri masal kitabını yapmışlar... "Anne hep savaş vardı resimlerde. Ben beğenmedim ve uzun saçlı komik çocuklar kitabı yaptım" diyen kuzucuğun masal kitabı; 





Masal kitabından çok renkli armutlar dikkatlerini daha çok çekmiş gibi; 






"Anne burayı çok sevdim, hergün buraya gelelim" diyerek ayrıldık...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder